RSS Feed Widget



Index boarda SIMULACIJE Autobuske simulacije Omnibus Simulator 2 Modeli Ikarbus IK-218(N,A) 2008

Ikarbus IK-218(N,A) 2008

Zona za postavljenje/skidanje modela autobusa.
  
Post05 Maj 2019, 14:27
Goran Master Registrovan korisnik

Postovi: 50
Korisnik se zahvalio (puta): 100
Zahvalili su se korisniku (puta): 2
Hvala na odgovoru,samo sam mislio za bg :)
,,NIŠTA GSP SAMO KAMILOM!!"



Post05 Maj 2019, 17:40
Cvikarbus1923 Registrovan korisnik

Postovi: 118
Korisnik se zahvalio (puta): 121
Zahvalili su se korisniku (puta): 27
Izvinjavam se što ponovo smaram, ali kako odabrati novosadski IK 218N pošto mi ga nema u OMSI-ju?

Post05 Maj 2019, 17:49
icacar98 Korisnikov avatar
Autor

Postovi: 1873
Lokacija: Beograd
Korisnik se zahvalio (puta): 1003
Zahvalili su se korisniku (puta): 858
Nikako, izlazi kad i mapa Novi Sad
Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.

Post14 Maj 2019, 19:34
Pecinskey Registrovan korisnik

Postovi: 24
Lokacija: Beograd
Korisnik se zahvalio (puta): 25
Zahvalili su se korisniku (puta): 16
icacar98 je napisao:
rusija je napisao:
Kako izabrati model IK-218A, jer ne pise u uputstvu? :confused:


Sve lepo piše samo treba pročitati


Svaka čast na modelu. Odličan posao! Veoma dobar autobus, kao i po običaju.

Tim rečeno, odnos prema drugim članovima foruma? Ne tako odličan.
Da li su odgovori pismeni ili ne, u to neću ulaziti, to nije konstruktivna kritika - ali, tim rečeno, malo manje arogancije bi više priličilo kulturnoj, zreloj i odgovornoj osobi svesne šta piše, a ne bezobraznom i sujetnom detetu.

Stvarno nisi u redu. Vođen iskustvom prethodnih threadova - suočen sa konstruktivnom kritikom, ti najčešće vršiš zamenu teza, a ovo "Sve lepo piše samo treba pročitati" je još jedan u nizu bezobraznih odbrusa ljudima koji upitaju za pomoć. Više bi bilo korektno ili ne odgovoriti ništa, ili reći "Ne želim da ti objasnim. Potraži sam, izvini." nego ovo.
Ali, ni tu nije kraj. Kao spojler ostavljam sav tekst iz pdf fajla. Da zajedno vidimo gde to piše kako, i da li piše, ako već nisi sam proverio...


By miki-glg, icacar98
KORISNIČKO UPUSTVO

Sadržaj:
Instalacija 1
Izbor modela u OMSI Simulatoru 1
Korišćenje modela kao Ai vozilo 1
Ikarbus IK-218N(2008) 1
O modelu 1
Panel sa leve strane 2
Kontrola grejanja 3
Kontrola klime 4
Blokada i deblokada vrata 5
Kontrole displeja(IBIS) 6
Busplus Sistem 7
Izrada kolor šema za ovo vozilo 9
Displej i hof fajlovi 9
Trigeri koje autobus koristi 9
Korišćenje delova sa vozila i modifikacija vozila 9

Instalacija
Model radi na omsi 2 počev od verzije 2.2.032, instalasija ikarbusovog paketa se vrši tako što raspakujete rar arhivu u vaš matični omsi folder. Pri raspakivanju arhive računar će vas pitati da li želite da zamenite fajlove na to pitanje možete odgovoriti i sa „Replace“ i „Skip“ pošto su u pitanju fontovi koje model koristi , a vi ih možda već imate kod sebe.
Izbor modela u OMSI Simulatoru
Da bi ste izabrali neki od Ikarbusovih modela u samom omsiju birate marku Ikarbus i model IK-218N(2008)
Korišćenje modela kao Ai vozilo
IK 218N radi kao ai vozilo i postoji spremna posebna olakšana(„ogoljena“) verzija. Model se dodaje u Ai listu tako što se u fajl ailist.cfg koji se nalazi u folderu željene mape doda sledeća putanja u mesto postojećeg modela:
Vehicles\IK-218N(2008)\IK-218N(2008)_Main_ai.bus
Ikarbus IK-218N(2008)
O modelu
Prvi Ikarbusov niskopodni model koji je ušao u serijsku proizvodnju, svetlost dana video je na međunarodnom sajmu "Beotruck" 2006. godine, gde je i JGSP Novi Sad izvršio porudžbinu svojih 11 komada koji su proizvedeni 2007. godine i iste godine pušzeni u redovan gradski saobraćaj. Sledeći kupac modela 218N je bio GSP Beograd koji je naručio 53 komada koji su proizvedeni 2008 i iste godine pušteni u saobraćaj. Sa Beogradskim Ikarbusima stigao je i sajamski IK218 Avancity(prototip) naredne ikarbusove serije niskopodnih modela.
Dugmići na tabli

1. Svetlo iznad vozača
2. Svetlo u salonu
3. Gašenje retardera
4. Ručno paljenje ASR-a
5. Nivelacija table(samo animacija)
6. Kontrola „sva 4 migavca“
7. Gašenje motora
8. Prva vrata
9. Druga vrata
10. Treća vrata
11. Četvrta vrata / sva vrata
12. Stanična kočnica
13. Deblokada vozačevog krila prvih vrata
14. Uključovanje svih vrata na dugme četvrtih
15. Kneeling dole
16. Kneeling gore
17. Ventilator ispod sedišta vozača(samo animacija)
18. Ventilacija u salonu(samo animacija)
19. Šiberi otvaranje
20. Šiberi zatvaranje
21. Promena ekrana na kompjuteru
22. Zatamljivanje kompjutera(samo animacija)
23. Servisni meni kompjutera(samo animacija)
24. Ručica retardera
25. Ručica migavca
26. Truba
Panel sa leve strane

1. Gašenje motora u slučaju nužde
2. Ručna kočnica

Kontrola grejanja
Grejanje u IK-218N je rešeno webasto kalioriferima sa punpom u salonu, kalioriferom ispod sedišta vozača i penumo logic grejačem tipa orion 2 za vozački prostor. Grejanje u salonu se reguliše uključivanjem webasto pumpe i grejača(tasteri 1 i 2) na slici ispod:

Grejanje kod vozača na svim modelima je regulisano Pneuomologicovih grejača tip Orion 2 Gt njihove šeme se nalaze na slici ispod:

1. Izbor hladnog ili toplog vazduha
2. Jačina duvanja
3. Recirkulacija vazduha


Kontrola klime
Modeli iz 2006, 2011, 2012 i 2016. godine su opremljeni klima uređajima koji se koriste na sledeći način:
1. Podešava se željena temperatura na koju želite da ohladite salon opseg 18-21
2. Pali se ventilator
3. Šema za klime se nalazi na slici ispod

1. Dugme auto služi za prebacivanje ekrana na merač temperature u salonu i podešenu temperaturu klime
2. Ventilatori klime 50% rada
3. Spuštanje podešene temperature
4. Podizanje podešene temperature
5. Ventilatori klime 100% rada
6. Cirkulacija vazduha

Blokada i deblokada vrata
Ikarbus IK-218N je prvi Ikarbusov model gde deblokada kretanja vrata vrši preko kompjuterske dijagnostike, mi smo u omsiju to verosdostojno simulirali tako što se na našem modelu deblokada vrata vrši izvlačenjem OBD džeka koji je označen brojem jedan na slici.

Kontrole displeja(IBIS)
IK-218N je opremljen LED elektronskim pokazivačima prvaca prozivedenim u Novosadskoj fabrici Novatronic. Kontrola displeja se vrši preko ibis uređaja u kabini vozila, u pitanju je kontrolna jedinica NB2005 čiji rad je opisan dole ispod.
1. Dugme za unos terminusa
2. Dugme za unis smera
3. Dugme za unos linije
4. Dugme otkaži unos
5. Dugme potvrdi unos
Linija se unosi u sledećem formatu po pritisku na dugme linija, ukoliko želite da vozite liniju 71 na uređaj kucate 07100 i potvrđujete dugmetom potvrdi, za liniju 601 unos ide 60100, za liniju 9 unos ide 00900, za liniju 15N unos ide 01504.
Smer se unosi u formatu po pritisku na dugme smer, ukoliko želite da vozite smer 2 na uređaj kucate 02.
Da bi vam radila već implementirana najava stanica liniju unosite unosom linije pa unosom smera. Dugme terminus koristite samo ako želite da vam piše neki izmenjeni terminus od terminusa na koji linija zaista saobraća ili neki opšti terminus tipa“ZA GARAŽU“.
Pogled na ibis uređaj prebacujete pritiskom na dugme „INSERT“ na tastaturi i tako dobijate pogled koji gleda direktno u uređaj.

Busplus Sistem
U Beogradu je 2012. godine implemetrian novi sistem naplate karata i praćenja vozila „Busplus“, koji se sastoji od vozačevog panela i validatora po salonu u svim modelima koji se koriste u Beogradu mi smo takođe implementirali isti koji se koristi na sledeći način tj. Sledećim redosledom po paljenju elektronike u vozilu prikazaće vam se sledeći ekran:
Da bi ste nastavili dalje morate uvući(pritisnuti mišem) karticu sa desne strane vozačeog panela, zadim vam izlazi sledeći ekran:
Gde da bi nastavili dalje trebate pritisnuti zeleno dugme i dobijate glavni ekran na kome se nalaze sve bizne informacije o vozilu, vremenu kretanja...
U Busplus sistem je implementirana i prodaja karata u koju se ulazi pritiskom na dugme sa štampačem na slici. Pritiskom na njega dobićete ekran ispod na kome imate izbor karata(standard OMSIJA). Prilikom pritiska na neku kartu na ekranu će vam se prikazati naziv karte koju ste izabrali. Štampanje karte se vrši pritiskom na zeleno dugme sa štiklom, a povratak na prethodnii ekran na crveno dugme x:

Prilikom gašenja vozila morate se izlogovati sa busplus sistema to činite pritiskom na srednje dugme sa slovom M na sebi i zartim izvlačenjem kartice iz aparata i onda možete slobodno ugasiti elektroniku u vozilu. Kameru(pogled) na busplus ekran možete dobiti pritiskom na dugme (Home) na tastaturi.

Izrada kolor šema za ovo vozilo
Kolor šeme za ovo vozilo se kao i na ostalim omsi modelima rade preko templejta koji je došao u texture fajlu modela, tu možete menjati 4 texture(prednji deo vozila, zadnji deo vozila, boju klima uređaja i boju šipki).
Displej i hof fajlovi
Ikarbus IK-218N koristi „Kruger“ displej i samim tim su svi hof fajlovi kompatibilni sa njim bez ikakve izmene. Još jedna od funkcija koju Kruger dodaje jeste mogućnost korišćenje tekstura za izgled displeja i uz autobus dolaze realne „Novatronic“ teksture za beogradsku mapu.
Trigeri koje autobus koristi
Vema često pitanje za svaki autobus pa smo odlučili da navedemo listu trigera koji nisu default omsi , a naš autobus ih koristi:
Triger Funkcija
bus_svavrata aktiviranje otvaranja svih vrata
bus_doorfront0 prva vrata
bus_doorfront1 druga vrata
bus_doorfront2 treća vrata
bus_doorfront3 četvrta vrata
cp_retarder_pridaj povlačenje ručice retardera
cp_retarder_uber vraćanje ručice retardera
busplus_kartica_toggle ubacivanje izvlačenje bus plus kartice
busplus_prijava_toggle prijava/odjava na bus plus sistem
taster_nebelschw maglenke
poklopac_toggle otvaranje notaus poklopca
pet_toggle deblokada vrata

Korišćenje delova sa vozila i modifikacija vozila
Korišćenje bilo kog dela sa vozila je zabranjeno bez dozvole autora koja je prethodno tražena. Sve vrste modifikacija na modelu su dozvoljene uz navođenje imena autora modela.



By icacar98 and miki-glg
Beograd 2019.godine

ja ovde ne vidim uputstvo kako voziti model 218A.

Post14 Maj 2019, 21:30
DADDY Registrovan korisnik

Postovi: 26
Lokacija: Velika Moštanica
Korisnik se zahvalio (puta): 33
Zahvalili su se korisniku (puta): 1 puta
Kad u igrici izaberes model garazni broj stavi 1359

Post14 Maj 2019, 22:11
icacar98 Korisnikov avatar
Autor

Postovi: 1873
Lokacija: Beograd
Korisnik se zahvalio (puta): 1003
Zahvalili su se korisniku (puta): 858
Pecinskey je napisao:
icacar98 je napisao:
rusija je napisao:
Kako izabrati model IK-218A, jer ne pise u uputstvu? :confused:


Sve lepo piše samo treba pročitati


Svaka čast na modelu. Odličan posao! Veoma dobar autobus, kao i po običaju.

Tim rečeno, odnos prema drugim članovima foruma? Ne tako odličan.
Da li su odgovori pismeni ili ne, u to neću ulaziti, to nije konstruktivna kritika - ali, tim rečeno, malo manje arogancije bi više priličilo kulturnoj, zreloj i odgovornoj osobi svesne šta piše, a ne bezobraznom i sujetnom detetu.

Stvarno nisi u redu. Vođen iskustvom prethodnih threadova - suočen sa konstruktivnom kritikom, ti najčešće vršiš zamenu teza, a ovo "Sve lepo piše samo treba pročitati" je još jedan u nizu bezobraznih odbrusa ljudima koji upitaju za pomoć. Više bi bilo korektno ili ne odgovoriti ništa, ili reći "Ne želim da ti objasnim. Potraži sam, izvini." nego ovo.
Ali, ni tu nije kraj. Kao spojler ostavljam sav tekst iz pdf fajla. Da zajedno vidimo gde to piše kako, i da li piše, ako već nisi sam proverio...


Red bi bio da ti odgovorim, jer si jedan od retkih koji si se potrudio da napišeš smislen odgovor na bilo kakvo pitanje i pod pitanje. Krenuo bih redom i prvo bi se dotakao pismenosti, moja struka su informacioni sistemi i tehnologije, a ovo je forum koji se bavi simulacijama, tako da mi fokus prilikom pisanja bilo kakvog odgovora u bilo kojoj temi nije na pravopisu i interpunkciji, nego samoj srži problema ili pitanja, zatim bi prešao na aroganciju i tu bi se složio da je njen nivo možda prevelik stvarno, u suštini nisam arogantna osoba, ali pojedini koji misle da je izbaciti omsi model čista zabava i nečija obaveza stavljaju u veliku senku vas koji cenite rad i trud autora bilo kakve modifikacije i aktiviraju na kraju stvarno preteške odgovore sa moje strane, što se tiče upustsva stvarno sam u njemu zaboravio da napišem kako se koristi avancity, ali sam i pre nego što sam ispisao skriptu za pojavljivanje Avancity modela takvu stvar od velikog značaja za većinu korisnika modela napisao u njegov opis u simulaciji, jer znam da je procenat ljudi koji pročitaju uputstvo po preuzimanju modela jako mali, ali naglašavam da svojom greškom zaboravih posle tu stvar da unesem u upustvo posle ali je ostalo u omsiju, odgovor članu rusija je nastao u trenutku milionitog postavljanja pitanja od strane drugih članova kad će izaći idući autobusi koji su u temama u fazi izrade, to me je dovelo do iznad tačke ključanja pošto bi pojedini članovi hteli da izlazi jedan model dnevno i još pride da im autori prave repainte i ostale stvari po porudžbini (slika iz omsija gde piše kako izabrati 218A Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.). Za sam kraj bi ostavio zamenu teza za konsturktivne kritike, osobama koje odgovore da "turim" nešto na model ili da isto tako nešto "gurnem, skratim, prekratim", jednostavno ih ne smatram za dovoljno dostojne bilo kakvog drugog odgovora, na realne konsturktivne kritike odgovorim zašto navedeni nedostaci nisu otklonjeni, kad će i dal će biti otklonjeni, znam odakle je i slučaj konsturktivne kritike i na njega imam iste odgovore kao i onomad, cepidlačiti za koji centimetar duži prozor i 5cm izmeštenu zadnju osovinu je traženje dlake u jajetu, dok je stvarna konsturktivna kritika dužina i visina modela za koju znamo i za koju smo rekli da ćemo NEKAD ispraviti. I tu sam isto razgraničio konstuktivna kritika je "konsturkitvna kritika", a ne pomoć, pomoć autorima su slike zvukovi i pojašnjenja nekih funkcija za koje nisu sigurni kako rade na realnom modelu, što se ovde radi "iza kulisa" privatno sa članovima sa kojima smo dugo u kontaktu, jer na bilo kakvo javno pitanje o bilo čemu dođe poruka koju ću probati realno da predstavim, nažalost brišem bisere i ne želim javno da omalovažavam bilo koga citiranjem neke pa ću izvršiti simulaciju u formatu neke viđene: "Jel može link da skinem autobus pa ću sutra slikam i snimim zvukove ako bude naišao?", ovo pojašnjavam pošto smo u toj istoj temi od guranja i srkaćivanja došli do stvarne konsturkivne kritike koja je predstavljena kao pomoć autorima.
Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.

Post15 Maj 2019, 07:36
gibanica Korisnikov avatar
Autor

Postovi: 2977
Lokacija: serbia
Korisnik se zahvalio (puta): 1094
Zahvalili su se korisniku (puta): 2769
@Pecinskey @icacar98
a svaka cast obojici. ovako dva krštena posta nisu napisana na ovom forumu verovatno od nastanka :)

Post15 Maj 2019, 10:02
Pecinskey Registrovan korisnik

Postovi: 24
Lokacija: Beograd
Korisnik se zahvalio (puta): 25
Zahvalili su se korisniku (puta): 16
@icacar98

Hvala ti na jako dobrom i sadržajnom odgovoru, to je eklatantan primer šta sam imao na umu kao smislen i zreo odgovor drugim članovima. :svakacast:

Naravno, slažem se u potpunosti da cepidlačenje nije konstruktivna kritika, kao i da konstruktivna kritika nije pomoć u rešavanju uviđenog problema.

No, tim rečeno, dve bih stvario napomenuo iz ličnog ugla:
1. To svakako ne znači da se bez uviđanja grešaka i njihovog isticanja može, kao što si i sam pomenuo; kao što kada se pravi program većih razmera (moguće da je pristojan primer jer za OMSI model treba jako puno posvećene pažnje, truda i vremena, koju svi mi sa više od tri grama mozga znamo, umemo, želimo i moramo da cenimo), programer traži i testera koji će samo da testira program da bi kreator uvideo što više i sitnijih i krupnijih propusta.

Uzeću primer IK-201 i korisnika koji je krenuo sa "cepidlačkim komentarima" kako je osovina promašena za nekoliko centimetara, prozor širi za po koji cm, prostor iza zadnjih vrata preveliki, harmonika duža nego što treba, itd. - Kada se sve to sabere, kao što je i napomenuto, IK-201 ispade duži od onog NG-a umesto da bude metar kraći. Nagomilaju se sitnice i op, greška. Recimo to ovako, cepidlačenje bi više bilo kozmetičke i skoro pa neprimetne građe, kao npr. zašto registarske table na IK 218 nemaju slova već samo BG pa broj. Apsolutno nebitan detalj.

2. Problem koji meni "bode oči" nije taj da li je model omašen u skali za metar u dužinu i dvadesetak santimetara u visinu. Odnos prema članovima, jedni prema drugima, ovde je u pitanju. Očigledno da pristup isticanju tog problema nije trebao da počne od najmanjih mogućih detalja, jer to odaje utisak nezahvalnosti. Ni u kom slučaju ne opravdavam način na koji neki ljudi ističu probleme. Ali kada se pogleda šira slika, stvarno je problem većih razmera.
Odgovor na takve stvari ne sme, ili bar ne bi trebalo da bude "Ako znaš bolje izvoli pa uradi sam" i nešto na tom nivou arogantnog odbrusa. Najbezbolnije i najrazumnije što čovek može reći je "Uf, znamo, jbg, desilo se, ako uspemo popravićemo ako ne, ovim putem molimo nekoga ko bude imao slobodnog vremena i volje da doradi model nek to uradi". Sigurno je primetna razlika.

Način je ključan! Pristup mora biti pre svega individualan, s poštovanjem, zreo, i konstruktivan (ne mora samo kritika biti takva); akcenat na individualnost.
To što je neki autor tebi pritisnuo pogrešne dugmiće ne može biti opravdanje da korisniku "rusija" odbrusiš bez bacanja pogleda na samo upustvo s osnovnom pretpostavkom nevinosti ("U *Cenzurisano* možda je u pravu lik").

Za kraj, ico, molim te, nemoj da misliš da te uzimam za zub namerno jer eto, imaš sliku Windows Me. Jedan si od najaktivnijih članova foruma, imaš iza sebe veliku količinu stvorenih modela, pomaganja članovima, konstruktivne diskusije u threadovima, okačenih fotografija i sl.
Ako nekoga treba kritikovati, onda svakako najbolje među nama - tom logikom se služim. Protiv tebe ništa. Ni lično, ni na bilo koji drugi način. Jedan bratski srdačan pozdrav!

Tim rečeno, moja kritika se ne odnosi samo na icu ni u kom slučaju. Još je važnije da budući kritičari uključe kefalo, jer kritičar bez odrađenog modela nema kredibilitet na tom nivou kao autori, i samo je puki konzumer. Pamet u glavu, budite pažljiviji u pristupu, ovim putem vas sve javno molim. Za sve važi da se mora obratiti pažnja na način!


EDIT: Uh, da, moj veliki propust!! Zahvaljujem se na objašnjenju gde se nalazi uputstvo kako voziti IK-218 Avancity, i uz dozvolu autora, dodao sam kako u .pdf dokument "Uputstvo" (i usput sam ispravio neke gramatičke greškice).
Ova verzija uputstva je dostupna na sledećem linku, osim ukoliko autori ne zatraže da je odmah skinem, što ću bespogovorno učiniti:

Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.

Post15 Maj 2019, 10:35
miki glg Autor

Postovi: 51
Korisnik se zahvalio (puta): 101
Zahvalili su se korisniku (puta): 81
Sto se mene tice, nema problema, neka ste se ispricali, sto rece gibanica, konacno neki koristan razgovor i na forumu ovome...! :)
Slika
Ukoliko zelite logo, ili bilo sta tome slicno obratite mi se u privatnoj poruci
Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.

Post15 Maj 2019, 17:28
Rale Registrovan korisnik

Postovi: 11
Korisnik se zahvalio (puta): 4
Zahvalili su se korisniku (puta): 3
Pecinskey je napisao:
@icacar98

Hvala ti na jako dobrom i sadržajnom odgovoru, to je eklatantan primer šta sam imao na umu kao smislen i zreo odgovor drugim članovima. :svakacast:

Naravno, slažem se u potpunosti da cepidlačenje nije konstruktivna kritika, kao i da konstruktivna kritika nije pomoć u rešavanju uviđenog problema.

No, tim rečeno, dve bih stvario napomenuo iz ličnog ugla:
1. To svakako ne znači da se bez uviđanja grešaka i njihovog isticanja može, kao što si i sam pomenuo; kao što kada se pravi program većih razmera (moguće da je pristojan primer jer za OMSI model treba jako puno posvećene pažnje, truda i vremena, koju svi mi sa više od tri grama mozga znamo, umemo, želimo i moramo da cenimo), programer traži i testera koji će samo da testira program da bi kreator uvideo što više i sitnijih i krupnijih propusta.

Uzeću primer IK-201 i korisnika koji je krenuo sa "cepidlačkim komentarima" kako je osovina promašena za nekoliko centimetara, prozor širi za po koji cm, prostor iza zadnjih vrata preveliki, harmonika duža nego što treba, itd. - Kada se sve to sabere, kao što je i napomenuto, IK-201 ispade duži od onog NG-a umesto da bude metar kraći. Nagomilaju se sitnice i op, greška. Recimo to ovako, cepidlačenje bi više bilo kozmetičke i skoro pa neprimetne građe, kao npr. zašto registarske table na IK 218 nemaju slova već samo BG pa broj. Apsolutno nebitan detalj.

2. Problem koji meni "bode oči" nije taj da li je model omašen u skali za metar u dužinu i dvadesetak santimetara u visinu. Odnos prema članovima, jedni prema drugima, ovde je u pitanju. Očigledno da pristup isticanju tog problema nije trebao da počne od najmanjih mogućih detalja, jer to odaje utisak nezahvalnosti. Ni u kom slučaju ne opravdavam način na koji neki ljudi ističu probleme. Ali kada se pogleda šira slika, stvarno je problem većih razmera.
Odgovor na takve stvari ne sme, ili bar ne bi trebalo da bude "Ako znaš bolje izvoli pa uradi sam" i nešto na tom nivou arogantnog odbrusa. Najbezbolnije i najrazumnije što čovek može reći je "Uf, znamo, jbg, desilo se, ako uspemo popravićemo ako ne, ovim putem molimo nekoga ko bude imao slobodnog vremena i volje da doradi model nek to uradi". Sigurno je primetna razlika.

Način je ključan! Pristup mora biti pre svega individualan, s poštovanjem, zreo, i konstruktivan (ne mora samo kritika biti takva); akcenat na individualnost.
To što je neki autor tebi pritisnuo pogrešne dugmiće ne može biti opravdanje da korisniku "rusija" odbrusiš bez bacanja pogleda na samo upustvo s osnovnom pretpostavkom nevinosti ("U *Cenzurisano* možda je u pravu lik").

Za kraj, ico, molim te, nemoj da misliš da te uzimam za zub namerno jer eto, imaš sliku Windows Me. Jedan si od najaktivnijih članova foruma, imaš iza sebe veliku količinu stvorenih modela, pomaganja članovima, konstruktivne diskusije u threadovima, okačenih fotografija i sl.
Ako nekoga treba kritikovati, onda svakako najbolje među nama - tom logikom se služim. Protiv tebe ništa. Ni lično, ni na bilo koji drugi način. Jedan bratski srdačan pozdrav!

Tim rečeno, moja kritika se ne odnosi samo na icu ni u kom slučaju. Još je važnije da budući kritičari uključe kefalo, jer kritičar bez odrađenog modela nema kredibilitet na tom nivou kao autori, i samo je puki konzumer. Pamet u glavu, budite pažljiviji u pristupu, ovim putem vas sve javno molim. Za sve važi da se mora obratiti pažnja na način!


EDIT: Uh, da, moj veliki propust!! Zahvaljujem se na objašnjenju gde se nalazi uputstvo kako voziti IK-218 Avancity, i uz dozvolu autora, dodao sam kako u .pdf dokument "Uputstvo" (i usput sam ispravio neke gramatičke greškice).
Ova verzija uputstva je dostupna na sledećem linku, osim ukoliko autori ne zatraže da je odmah skinem, što ću bespogovorno učiniti:

Molimo vas da se registrujete ili ulogujete da bi skinuli ovaj fajl.


Super sto se pominje moj primer u ovom komentaru. Pre svega pozdrav za obojicu, nadam se da vam dan ide super. U ovom modelu se vidi znacajan napredan u odnosu na prethodni i zaista svaka cast na tome i na ulozenom trudu i radu u model. Posto sam u prethodnoj objavi na temi za 201 ostao nedorecen jer sam se iskreno osecao napadnutim od strane autora red bi bio da napisem zavrsnu tezu ovde i da to ostavim zauvek iza sebe. Da nije bilo ovog coveka ne bih nikad ni pomenuo temu. Ajmo prvo sa stvarima koje ja smatram da nisam ostavio kako treba:

1) Obratio sam se vrlo lezerno bez ikakvog uvoda ili objasnjena sto se moze protumaciti kao nepostovanje truda
2) Nisam u prvobitnom postu objasnio o cemu se radi
3) Tonom kojim mi je odgovoreno sam protumacio kad drzak, te sam nastavio da odgovaram drsko

Sto se mene tice mogu reci da se izvinjavam ukoliko sam pogresno rekao nesto ili napisao i ako ste pogresno shvatili poentu mog posta (pisem u mnozini jer koliko razumem ima 2 autora). Nisam smisleno seo i napisao vec u uzurbano sto je stvorilo jos vece nerazumevanje, a kao sto rekoh, za to mogu samo da kazem da se IZVINJAVAM.

Smatram da nacin na koji mi je odgovoreno nije prikladan jer na iznosenje problema je odgovoreno skretanjem sa teme i prebacivanjem sto zaista ne smatram da je dovelo do bilo kakvog napredka. Razumem delom autore ali autor posta na koji ovom prilikom odgovaram je savrseno dao primer kako ste mogli da se izdignete iznad mene i na taj nacin da mi indirektno ukazete na problem koji imate sa mojim iznosenjem komentara.

Sto se tice coveka na ciji post odgovaram mogu samo da se zahvalim na lepom nacinu da se istakne jedan problem ili nesto sto je primeceno od strane ljudi koji gledaju sa strane. Ja sam izneo cinjenicu oko modela, na ruzan nacin sto shvatam i za to sam posvetio prvi deo posta, ali ne smatram da je u tom konkretno primeru u pitanju bilo "cepidlacenje" jer je u pitanju stvar koja nije zanemarljiva i zaista je taj izraz jedan od razloga zbog kog se, po poslednji put, vracam i izasnjavam o celom incidentu.

Jos jednom pozdrav za autore autobusa, OGROMAN napredak se vidi i zaista se nadam da cemo uskoro voziti jos vasih modela, i pozdrav za coveka koji je pisao ovu prvu poruku.

Sve najbolje,

Raskovic Miodrag

PrethodniSledeća

Povratak na Modeli